IT Operations Management – czemu klasyczny monitoring IT to za mało
ITOM (IT Operations Management), czyli zarządzanie operacjami IT to dziedzina skoncentrowana na efektywnym i skutecznym zarządzaniu operacjami oraz infrastrukturą informatyczną w organizacji. Jest niezwykle ważna z wielu powodów, które wpływają na efektywność, wydajność i sukces organizacji w dzisiejszym środowisku cyfrowym. Choć klasyczne rozwiązania do monitorowania infrastruktury są bardzo przydatne, to jednak sam monitoring jest już często niewystarczający, aby zagwarantować skuteczne i niezawodne zarządzanie technologią w naszym środowisku biznesowym.
Zachęcić chcemy Państwa do zapoznania się z produktem ManageEngine – OpManager Plus i skorzystania z bezpłatnych konsultacji w zakresie zarządzania operacjami IT w Państwa organizacji.
Oto kilka powodów, dlaczego klasyczne rozwiązania do monitoringu IT mogą być niewystarczające:
- Same wskaźniki monitorowanej infrastruktury nie dostarczają pełnego obrazu np. spadek wydajności serwera może być ważny tylko wtedy, gdy wpływa na dostępność aplikacji krytycznych dla biznesu.
- Monitorowanie koncentruje się na wykrywaniu problemów, ale nie daje automatycznie możliwości reagowania na nie. Dla biznesu może być często za późno, a awarie mogą generować straty finansowe i reputacyjne.
- W dzisiejszych środowiskach IT, szczególnie w dużej organizacji, infrastruktura jest zwykle bardzo złożona i skomplikowana. Monitorowanie jej wszystkich aspektów może być trudne, a często niemożliwe bez odpowiednich narzędzi i strategii.
- Samo monitorowanie nie uwzględnia procesu zarządzania zmianami, które są niezbędne do wprowadzania nowych rozwiązań, aktualizacji czy rozszerzeń infrastruktury.
OpManager Plus to zaawansowane narzędzie do monitorowania i zarządzania infrastrukturą IT oraz sieciami w organizacjach. Jest to produkt firmy ManageEngine, która specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania wspomagającego zarządzanie IT.
Produkt skierowany jest do administratorów IT i menedżerów ds. infrastruktury, którzy zapewnić chcą wysoką dostępność i wydajność swojej infrastruktury IT oraz skutecznie zarządzać siecią i jej zasobami.
OpManager Plus jako narzędzie klasy ITOM wyróżnia się:
- szerokim zakresem funkcji, które pozwalają monitorować i zarządzać różnymi rodzajami zasobów IT, w tym serwerami, przełącznikami, routerami, urządzeniami wirtualizacyjnymi, aplikacjami, bazami danych itp. Dzięki temu jest kompleksowym narzędziem do zarządzania infrastrukturą IT,
- zbieraniem danych o ruchu sieciowym z różnych urządzeń, w tym przełączników (switches), routerów, firewalli, oraz innych komponentów sieciowych, co pozwala na uzyskanie pełnej widoczności nad tym, jakie dane przesyłane są w sieci oraz jakie aplikacje i usługi są najbardziej intensywnie wykorzystywane,
- gromadzeniem historii ruchu sieciowego, co pozwala na analizę trendów i wykrywanie anomalii, wzorców zachowań w sieci,
- głębszym wglądem w dostępność i wydajność kluczowych usług i aplikacji, co umożliwia utrzymywać wysoki poziom usług dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych,
- automatyzacją wielu procesów i czynności związanych z zarządzaniem infrastrukturą IT. Dzięki temu organizacje mogą zwiększyć efektywność operacji IT i ograniczyć ryzyko błędów ludzkich,
- zarządzaniem konfiguracją urządzeń i oprogramowania, co jest istotne dla utrzymania spójności i bezpieczeństwa infrastruktury IT,
- szeregiem narzędzi dedykowanych inżynierom sieciowym, które pozwalają na łatwe zarządzanie adresami IP i portami przełączników.
Jak więc widać OpManager to nie tylko monitorowanie infrastruktury, ale rozbudowany system, dzięki któremu możemy również w skuteczny i efektywny sposób zarządzać naszą siecią, aplikacjami i co najważniejsze - zautomatyzować wiele procesów, co pozwala minimalizować potencjalne ryzyko błędów ludzkich i znacząco ułatwia naszą codzienną pracę. Ponadto system poza alarmowaniem o występujących awariach, spadkach wydajności itp., daje możliwość automatycznego reagowania na pojawiąjące się problemy, co jest jego niewątpliwym atutem.
Nie można nie wspomnieć o tym, że OpManager Plus oferuje szereg możliwości integracji z innymi narzędziami za pomocą różnych mechanizmów, w tym poprzez API. Zintegrowany może być np. z narzędziami klasy helpdesk / service desk, dzięki czemu awarie i inne zdarzenia mogą mieć automatycznie założone „tickety” w tych systemach, gdzie będą dalej zarządzane i rozwiązywane.
Na tle konkurencji OpManager Plus wyróżnia się kompleksowością jako narzędzie o wielu funkcjonalnościach, których nie posiadają klasyczne systemy do monitoringu IT klasy open-source. Poza tym odznacza się łatwością wdrożenia oraz intuicyjnym interfejsem użytkownika i nie wymaga dodatkowego etatu do obsługi. Co istotne, jest konkurencyjny cenowo – ma atrakcyjny współczynnik funkcjonalności do ceny i przyjazny dla klienta model licencjonowania. Produkt posiada również wersję MSP zorientowaną na centralną obsługę wielu klientów, w wielu lokalizacjach, przy zachowaniu separacji ich danych.
Podsumowując ManageEngine OpManager Plus ma do zaoferowania wiele atutów, których nie posiadają inne rozwiązania do monitoringu IT. Serdecznie zachęcamy do przyjrzenia się temu rozwiązaniu. Pomocy w tym zakresie z przyjemnością udzieli firma 3pro Sp. z o.o. - wieloletni partner Gold ManageEngine.
Zachęcamy też do bezpośredniego kontaktu i (bezpłatnych) konsultacji z naszym zespołem, który z przyjemnością odpowie na Państwa pytania i rozwieje ew. wątpliwości. W tym celu prosimy o mail na adres mkalbarczyk@3pro.pl lub kontakt przez formularz kontaktowy znajdujący się pod przyciskiem poniżej.
Skontaktuj się z nami >